Profese - rukodělnost, pastičkáství, inskripce a okrádání

Aby peníze ve hře vůbec mohly mít nějaký oběh, aby se mohla vytvářet majetková nerovnost i jinak než tím, co vám přidělíme do začátku, a tím málem, co si vyděláte na questech, jsme se rozhodli vytvořit čtyři profese, které slouží k výrobě samotným hráčem použitelného/prodejného artiklu. Tři z těchto profesí jsou vytvořeny tak, aby dávaly smysl v rámci nějakého povolání, a čtvrtá, tedy kradení, je všeobecná, mohou ji provozovat všichni. Jak to tedy funguje?
  1. Rukodělnost (válečníci)
  2. Pastičkářství (lovci a šejdíři)
  3. Inskripce (mágové a léčitelé)
  4. Okrádání (všichni)

Rukodělnost

Schopností válečníků je výroba amuletů proti schopnostem, která probíhá tak, že válečník jednak z provázku a ozdoby (např. přívěsek) vyrobí náhrdelník/náramek a následně náročnou prací vytěží úlomek magického kamene, který do amuletu vsadí. Amulet může použít sám nebo ho pochopitelně prodat.
Magická síla kamene je nicméně použitelná pouze jedenkrát. Použitím se tedy jeho moc vyplýtvá. Podmínkou amuletu je také to, že nebude použit proti jeho tvůrci, protože píle, kterou do získání magického kamene a tvorby amuletu vložil, se proti němu nepostaví.

Postup výroby svitku

  1. Výroba amuletu z provázku(ů) a nějakého předmětů (např. kamínek, klacík,...).
  2. Těžbu válečník vykonává pohybem s těžkým předmětem (velkým kamenem, špalkem, apod.) mezi místy A a B. Čím lepší amulet chce, tím hlouběji musí kutat, a tím pádem tím déle se musí pohybovat od A do B a od B do A (jednou tam a zpět, dvakrát tam a zpět, třikrát tam a zpět, čtyřikrát tam a zpět).
  3. Desetkrát udeřit kusem kamenu do amuletu (pokud je křehký, pak těsně vedle něj) jako simulaci vsazení. Zároveň napsat na lísteček, který se k amuletu připojí, o jaký amulet se jedná a jméno tvůrce.
  4. Po použití amuletu rozvázat provázek, který drží přívěsek, a vrátit vedoucím. Roztrhnout lísteček.

Amulety, které může válečník vytvořit

  1. AMULET PEVNÉ RUKY (jedenkrát ochrání před Vyražením zbraně)
  2. AMULET PEVNÝCH NOHOU (jedenkrát ochrání před Odhozením)
  3. AMULET PEVNÉ VÍRY (jedenkrát ochrání před Vyšší mocí)
  4. AMULET PEVNÉ MYSLI (jedenkrát ochrání před Pastí hrůzy)


Pastičkářství

Vyrábění pastí je typická schopnost lovců a mnohdy i šejdířů. Umožňuje hráči vytvořit několik základních pastí a umístit je v prostoru nebo je prodat. Past je třeba jednak vyrobit a jednak zamaskovat. Jelikož se jedná o základní pasti, jsou vcelku jednoduché na výrobu a známé - jedná se o natažený provaz, pytlácké oko, lapací síť a prašnou past.
Vzhledem k tomu, že lovci a šejdíři mají ještě jednu speciální schopnost - vytváření jedů a protijedů -, a vzhledem k tomu, že by to postrádalo smysl, nejsou chráněni před svou vlastní pastí.
Platí, že past lze umístit na libovolné místo, vždy však musí být v neoznačené obálce - tudíž přidána k jiným pastem nebo si musí tvůrce zažádat nejen o papírek a provázek, ale i o obálku.

Postup výroby svitku

  1. Výroba samotné pasti je reprezentována zabodnutím dvou klacků do země a provazem mezi nimi.
  2. Past je třeba zakamuflovat nejprve skrytím v zemině - proto si lovec/šejdíř musí donést vodu v misce, poháru nebo kbelíku, vytvořit z vody a hlíny bláto, do něhož klacky schová.
  3. Dále je past potřeba přizpůsobit okolnímu terénu, tedy zamaskovat větvemi, mechem,... dle potřeby.
  4. Past se dokončí sepsáním lístečku, na kterém bude jméno a popis pasti (resp. jejího účinku).

Pasti, které může lovec nebo šejdíř vytvořit

  1. NATAŽENÝ PROVAZ: Přes cestu ti někdo natáhl provaz, o který jsi zakopl a díky tomu spadl na zem. (toto je popis účinku, který musí být na lístečku)
  2. PRAŠNÁ PAST: Na 2 minuty oslepneš ty a všichni, kdo od tebe byli méně jak metr daleko, když sis zprávy o pasti všiml.
  3. PYTLÁCKÉ OKO: Jsi chycen do oka => poraněná noha; oko lze otevřít jedině tak, že ho někdo druhý inRP 1 minutu otevírá = neopouští tě a nevěnuje se ničemu jinému. (symbol => značí "to znamená")
  4. LAPACÍ SÍŤ:  Spuštěním pasti jste se ty a všichni, co jsou od tebe do vzdálenosti 50 cm, lapili do sítě. Odseknutím sítě se lapeným vymkne kotník nebo rameno. Rozvázání trvá 2 minuty.

Inskripce

Inskripce, neboli svitkařství, umožňuje mágům a léčitelům vytvářet cosi jako "instantní kouzla" pomocí energie z bylin. Po jejich sesbírání a zpracování mág živlů použije sílu země a života k vytvoření svitku, mág krve vysaje životní sílu z bylin a vloží ji do svitku, léčitelé přetvoří pomocí požehnání elementů v podobě bylinné směsí (tekutá, ze země, ohřátá v ohni, zchlazená větrem, byvší ze živého) své schopnosti do podoby svitku.
Podmínkou použití svitku někým jiným (někým, komu byl prodán/kým byl ukraden), je, že ho nepoužije proti tvůrci svitku. Magie ve svitku pochází z vůle tvůrce, a proto se proti němu nepostaví.

Postup výroby svitku

  1. Sběr bylin - kopřiva, květ z jetelu, 3 květy nebo listy z pampelišky, svízel přítula, březová kůra
  2. Kopřivu a svízel je třeba rozetřít kamenem do březové kůry. Dále se musí nadrtit květy z jetelu a pampelišky (případně list). Nakonec se přidá nakouskovaný svízel. Směs se zlehka zalije vodou a poté se ohřeje na kameni u ohně. Nechá se vychladnout. InRP jste právě vytvořili inkoust, OOC se směsi můžete zbavit.
  3. Na kus papíru napíšete potřebné verše, význam a své jméno (aby bylo jasné, kdo je tvůrcem svitku).
  4. Po použití se svitek má roztrhnout, ale neházíme ho po zemi.

Kouzla, která může mág vepsat do svitku

  1. ZMRAZENÍ: Stůj chvíli a slyš, ani o krok blíž. (zasažený zamrzne na 5 sekund)
  2. UVOLNĚNÍ: A tak utíkej zas dál, jako by tě vítr hnal.uvolní zmraženého na 5 sekund)
  3. EUFORIEAť se bol tvůj vytratí, ve smích se teď obrátí. (nahrazení agónie euforií)
  4. ZMATENÍ: Teď se ti z mých vět zmotá celý svět. (zasažený slyší opak toho, co je vyřčeno, a říká opak toho, co chce říct)

    Kouzla, která může léčitel vepsat do svitku

    1. POŽEHNÁNÍ (1x odolnost vůči 1 schopnosti)
    2. OČISTA (sejmutí kletby způsobené magickou pastí)
    3. KÁZEŇ (ochrana před zastrašením pro někoho druhého)
    4. ZPROŠTĚNÍ (zrušení zmražení/agónie)


    Okrádání

    Krádež probíhá prakticky tak jako v reálu - prostě seberete věc tak, abyste nebyli odhaleni. Měšec, odloženou zbraň, zbraň z pochvy nalitého vojáka... To je prostě na vás. Se získanou věcí můžete udělat dvě věci - nechat si ji nebo ji prodat na černém trhu. Černý trh bude probíhat u organizátorů. A to tak, že jim donesete získanou věc, oni ji ohodnotí a podle toho vám dají peníze. Pokud tedy něco ztratíte, očekávejte, že se to objeví tam.
    Podmínkou okrádání je, že se neberou neherní věc. Pokud byste vzali něco neherního třeba omylem (taštici s neherními věcmi), je vaší povinností dané věci neprodleně vrátit. Taštice, torny, váčky, pochvy na zbraně apod. samy o sobě černý trh neodkupuje, tak je nekraďte zbytečně.

    Žádné komentáře:

    Okomentovat